Подробнее на сайте: http://body-treatment.ru http://repair-dwelling.ru http://maintain-health.ruhttp://buy-immobility.ruhttp://my-houseroom.ruhttp://my-immobility.ruhttp://java-code.ru
http://tryjoomla.nethttp://dohodok.ru http://leadnews.ru http://joomspider.comhttp://health-treatment.ruhttp://kupil-jilie.ru http://choose-house.ru
http://grand-finance.ru

Hong Kong Nemzetközi Repülőtér (HKG)

Hong Kong nemzetközi repülőtér

A hongkongi nemzetközi repülőtér utasok tekintetében a világ tizenegyedik legforgalmasabb légikikötője, teherforgalomban piacvezető. 1998-ban a Kajtak repülőteret váltották le vele. A repülőteret képező földdarabot mesterségesen hozták létre a Cheklápkók és a Lamkau szigetek szintkiegyenlítésével, valamint a tengertől visszanyert terület hozzácsatolásával. A projekthez szükséges hidak, alagutak, a reptérhez csatlakozó autóutak és vasúti pályák miatt a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, mint a valaha volt legdrágább repülőtér.

Az ázsiai futurisztikus hagyományok követője, mely minőségével igenis meg akarja hódítani az itt átutazókat, nem csupán funkcionális szerepet vállal. Sikerrel, hiszen többször lett az Év Reptere.

2014-ben 53 millió főnyi utasforgalmat bonyolított le. Több mint 100 légitársaság naponta több mint 900 járatot indít innen 180 célállomásra, köztük 44 városba Kínában. Ez egyben a Cathay Pacific légitársaság báziskikötője is, elosztó központ a China Airlines, a China Eastern Airlines, a Singapore Airlines, az Ethiopian Airlines és az Air India számára is. 65.000 alkalmazottnak ad elfoglaltságot.

Termináljain 66 beszálló kapu van, ebből 5 képes A380-ast kiszolgálni. Az 1-es Terminal 570.000 nm2-ével a világ harmadik legnagyobb reptéri terminálja, Dubaj és Peking után. A 140,000 m2 alapterületű 2-es Terminal 2007-ben nyílt meg és elsősorban check-in területként szolgál, ezenfelül a fapados cégeket szolgálja ki. Az északi szatellit csarnok keskenytörzsű gépek számára épült 2009-ben, 20,000 nm2-e 5 millió utast tud fogadni éves szinten. A centrálcsarnok a legújabb épület, 20 gépkiállással, ebből 3 darab A380-asra méretezett. Ezzel újabb 10 millió utas kiszolgálása válik lehetővé. 2020-ig újabb csarnok megépítése szerepel a tervekben.

A repülőteret saját vonallal, az Airport Express vonallal szolgálja ki a hongkongi vasúti közlekedési hálózat, az MTR. A SkyPierről Kínába és Makaóba lehet átutazni komphajóval, a repülőtérről több busztársaság is üzemeltet nappali és éjszakai járatokat.

A repteret háromféle taxi szolgálja ki, a piros színű, úgynevezett városi (urban) taxik, a zöld taxik az új területekre viszik az utasokat, a kék taxik pedig Lanthaura.

 

honlapwikipediautasvelemenyektranszfercsomagmegorzoloungeterkepekidojaras