Az Air India ugyan az ország nemzeti légitársasága, de bármily meglepő, forgalmát tekintve csak harmadik az IndiGo és a Jet Airways mögött.
A két legnagyobb hazai hub-bal működik (Indira Gandhi nemzetközi repülőtér és a Chennai), és tervez egy újabbat a megkerülhetetlennek tűnő dubaji reptéren.
Egykor több mint 60%-os regionális piaci részesedését “sikeresen” leküzdötte 20% alá, strukturális és minőségi problémák miatt. A 2010-es évek elején a zuhanást megállítandó radikális költségcsökkentést hozott. A probléma olyan fokú volt, hogy nem tudta a Star Alliance szövetséghez való csatlakozás minimum elvárásait sem teljesíteni, így felvétele 2011-ben meghiúsult – ez az átmenet részeként végül 2014-ben valósult meg. Akik otthon vannak a repülés világában, tudhatják, hogy az indiai járatok már a speciális utazóközönség miatt sem számítanak egyszerűnek...
Az Air India 60 belföldi és 31 nemzetközi célállomást szolgál ki, 19 országban. Rövid útvonalain Airbus 320-as gépekre épít, longhaul járatai 777-es és 787-es Boeingekkel teljesülnek.
Code-share megállapodások az alábbi légitársaságokkal nyújtanak szélesebb szolgáltatási a hálót: Air Canada, Adria Airways, Aeroflot, Alitalia, Air Mauritius, Asiana Airlines, Air Astana, Austrian Airlines, EgyptAir, Ethiopian Airlines, Hong Kong Airlines, Kuwait Airways, Lufthansa, Singapore Airlines, South African Airways, SriLankan Airlines, Swiss International Air Lines, Turkish Airlines.