A 2003-ban alapított, Abu Dhabi központú Etihad Airways a rendkívül agresszív terjeszkedési politikájú arab légitársaságok egyike.
Növekedését illetően mindennél többet mondanak a számok. Évente képes utasforgalmát 25%-kal emelni (több mint 14 millió utas 2014-ben - a gépek ülőhelyfoglaltsága átlagosan 78%-os). 10 új célállomást vezetett be egy év alatt, 2015-re 9 friss desztinációt terveznek.
Gépparkját is 110 darabosra duzzasztotta folyóév végére, további 202 gép áll leszállítás alatt, melyből tetemes az A350-es kontingens (62 db) és a 787-es Dreamliner (70 db, elkövetkezendő 5 évben). Nehéz ennél fiatalabb flottát elképzelni. (A polgári repülés egyik legnagyobb rendelése volt, amikor 2008-ban a Farnboroughi Nemzetközi Légi bemutatón 205 gépre való igényt fogalmaztak meg.)
Stratégiájuk egyedi eleme az, hogy ők nem egyszerűen együttműködéseket kötnek, rögtön be is vásárolják magukat légitársaságokba. 20-49% között részesedéssel bírnak az Aer Lingus, az Air Serbia, az Air Seychelles, az Air Berlin, az Alitalia, a Jet Airways és a Virgin Australia légitársaságokban. (Ezen kívül még 38 céggel írtak alá codeshare egyezményt.)
A határt nem ismerő luxus miatt természetesen számos nemzetközi díj birtokosai, a legfontosabb helyszínekre repülő 10 darab A380-as gépein elérhető privát lakosztály minden logikus elképzelést felülmúl.