A kínai Hainan Airlines 1989-ban kelt versenyre konkurenseivel, és átfogó szolgáltatásai miatt már 6 központtal működik (Peking, Xian, Taiyuan, Ürümcsi, Guangzhou és Dalian).
Flottaméretét tekintve csak negyedik számú szolgáltató Kínában, viszont 2011 óta képes 5-csillagos minősítését megtartani. Ötször egymás után nyerte el a legjobb kínai légi szolgáltató díját, tehát minőségi problémákkal nem küzd. Közel 500 útvonal szerepel hazai és nemzetközi naptárában, ezzel 90 végpontra repül. Évi 23 millió utasra képes jelen időszakban, 10.000 alkalmazott segítségével éri el mindezt.
A Hainan Airlines flottája alapvetően Boeing 737-esekből áll, ám nyomokban előfordulhatnak 767-es, 787-es és A330-as sorozatú repülőgépek is. A vadonatúj Dreamlinerek nyilván a prémium szakaszokra vannak fenntartva,. elsősorban az Egyesült Államokat kell ide érteni.
A céget ismerheti a magyar közönség is, 2004 és 2012 között repülte Budapest-Pekinget, direkt járata ellenben a Malévvel együtt szállt el. Hosszú ideje pletykálnak a légitársaság visszatértéről, ezzel szemben 2015. májusától az Air China fog heti négy alkalommal járatokat indítani.
Azon kevés meghatározó légitársasok közé tartozik, mely nem tagja egyik szövetségi rendszernek sem, codeshare megállapodásai ugyanakkor alábbi cégekkel tesznek lehetővé harmonizációt:
Air Berlin, American Airlines, Brussels Airlines, Etihad Airways, EVA Air, Garuda Indonesia, Hong Kong Airlines, Korean Air, Rossiya Airlines, S7 Airlines, Uni Air.