Подробнее на сайте: http://java-code.ruhttp://my-houseroom.ruhttp://choose-house.ruhttp://health-treatment.ruhttp://maintain-health.ruhttp://tryjoomla.nethttp://body-treatment.ru http://repair-dwelling.ruGo to top of pagehttp://leadnews.ru http://buy-immobility.ruhttp://dohodok.ru http://joomspider.com http://grand-finance.ruhttp://my-immobility.ru http://kupil-jilie.ru

Dubai Nemzetközi Repülőtér (DXB)

Dubai nemzetközi repülőtér

A 1960-ban épült Dubaji nemzetközi repülőtér az Egyesült Arab Emírségek legnagyobb városát kiszolgáló, a világon a legdinamikusabban fejlődő repülőtér. Bázisa az Emirates Airlines-nak (65%-os részesedés az utasforgalomból, 200-nál is több szélestörzsű géppel) és a fapados FlyDubai-nak (10,7%, 100 gép), másodközpontként szolgál a Qantasnak. Nemzetközi utazások számát tekintve a világ legforgalmasabb légi kikötője. A belvárostól 4,6 km-re keletre fekszik. A légiközlekedés keleti súlyponteltolódásért talán leginkább felelős létesítmény.

2006-ban még „csak” 28, 2010-ben 47 millió, 14-ben már 70 millió utast regisztrált. A számok drasztikus ütemben nőnek, évi 18%-kal átlagosan. 140 légitársaság heti 8000 járata indul és érkezik 270 desztinációról. 90.000 alkalmazottat tart el.

A reptér 3 terminállal működik (de a 4-ik és meg fog épülni belátható időn belül). 20 illetve 30 perces menetidővel terminál busz közlekedik közöttük. A 3 terminál együttesen 80 millió utas fogadásában maximalizált. Az 1-es és a 3-as terminál bonyolítja a forgalom 80%-át.

A légitársaságok kiosztása ez időben jelentős változásokon esik át. A Terminal 1 100 légitársaságot szolgál ki, 22 millió utassal. Terminal 2 10 millió utasért felelős, 50 légitársaság repül innen a Perzsa-öböl térségébe, 2013-ban újították fel. A Terminal 3 területét tekintve a világ legnagyobb épülete, 1,713,000 m2, 60 millió utas fogadására képes. Kifejezetten az Emirates-nek épült, de a Qantas-szal kötött codeshare együttműködés miatt kombi felhasználású. A B csarnok csak Emirates gépek számára van fenntartva, itt található a First és Business osztály várója, 1800 illetve 3000 fő befogadóképességgel, közvetlen átjáróval a gépekhez. Mivel az Emirates rendelkezik a világ legnagyobb A380-as gépparkjával, a kifutókat is át kellett alakítani az igénybevételhez, ez 2009 és 2014 között lezajlott.

2014-ben repülési viszonylatban India volt a legfontosabb célállomás, 8.91 millió utassal, Nagy-Britannia, Szaúd-Arábia és Pakisztán követi. Városra lebontva London Heathrow a ranglista vezető célállomás, 2,5 millió utassal. Doha 2,3 millióval a második.

A reptér tömegközlekedéssel is könnyen elérhető, két metróvonal és 5 buszjárat is érinti.

 

honlapwikipediautasvelemenyektranszfercsomagmegorzoloungeterkepekidojaras